Alla inlägg den 9 december 2016

Av Lena Norberg - 9 december 2016 04:09











Hej! Veckorna rullar på i en rasande fart! Igår när vi åt hos Pat, så fotade jag menyerna, en del av dem. rätt billig mat och man får mycket nere hos henne. Man har också en härlig utsikt över havet!



   


I tisdags var vi till Huahin igen, Roffe skulle till tandläkaren. Vi åkte i god tid, så vi hann med lite shopping och lunch innan han skulle vara där. De har ju, som jag skrev tidigare, öppnat ett nytt stort shoppingmall. Bluport. Där finns det mycket smått och gott. Vi var in till livsmedelsaffären och kollade vad de hade för utbud. Behövde bla mer nötfärs, till köttbullarna! De hade ett enormt utbud av alla dess slag.


 

Tog en kebab till lunch, ingen höjdare!


 


Här fotade jag till dig Alexandra, massor med nötter av alla de slag.


 


Vi hann också med en glass och kaffe på Donken.


 


När Roffe var till tandläkaren gick jag runt och skrotade lite, hittade bla denna glassbil!


   

Dåligt foto, men här kör man inte med kärror när man bär in öl eller vatten till affärerna . Här tar man dem på ryggen. Missade första svängen, 4 kartonger öl på ryggen.


 

Här är menyn hos tandläkaren. Jag var ju och gjorde kontroll och cleaning, det betalda jag 700 baht för, ca 150 kr.


Vi åkte hem på kvällen, trots att det skymde på. Det var inte så mycket trafik så det gick bra.


I onsdags åkte vi ner till lägenheten, och började göra den klar inför Mats och Ingbritt kommer på måndag och ska hyra den i 3 veckor.

Plockade i skåpen, såg vad som måste kastas och köpa nytt. Kolla lakan mm.


Nu tror jag vi har kolla på läget, blev en lång lista. Kaffebryggaren hade rostat, kastrullerna helt vita inuti av kalk mm.

Det är ju inget kul att hyra ut om det inte är fräscht.


Sen blev det som vanligt onsdagsmarknaden. 


Igår tog vi på nytt en moppetur, denna gång till Bankrudt. Vi tänkte äta pizza där, men den var tyvärr stängd när vi kom. Men vi fick god thaimat på strandvägen i stan.


Moppade sen hemåt och åt falukorv i ugn till middag. Gott det med!


Idag sitter jag och jobbar, tyvärr lite strul. De håller på att lägga om datorn på jobbet, så ibland har jag ingen kontakt med den. Men men...


Ha en mysig helg nu! Kramar till er alla!



 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards