Alla inlägg den 4 november 2016

Av Lena Norberg - 4 november 2016 02:01

   



 


Godmorgon!


Och STORT GRATTIS JONNY!! Ha en bra födelsedag!


Igår var det mulet så jag satte igång och gjorde lite mat. Jag hade köpt jättegod rökt skinka, så det fick bli en ost och skinkpaj. Sen hade jag också köpt köttfärs, så det blev pannbiffar och tacofärs. Bra att ha i frysen.





    



Den ser väl god ut!!


 

Idag åkte vi till Kai Beach och käkade lunch. Det är en av de första stränderna, med solstolar, på Orchid området. Vi har inte varit där på flera år. Så skönt att sitta vid stranden och glo på havet. Mycket god mat och billig. Äter man där har man gratis solstolar, annars kostar de 20 baht!!


 

På vägen hem hade städerskan på Svenska skolan öppet. Hon säljer jättefina väskor som hon gör av plastband ialla möjliga former och färger. Bra att ha härnere som badväska mm.



     D  

Den här blå väskan fick följa med hem.


Vi åkte sen en sväng till HomePro för att köpa nya mattor mm till altanen. Ska lägga på dem sen när tanten varit här och morgonstädat.

På torsdagar har vi alltid städning på em, vi har valt den dagen eftersom vi nästa alltid är och spelar golf då. Men golfresorna drar vi inte igång med förrän nästa vecka. Idag hade vi trädgårdsmästaren här också. Därför bestämde vi oss att dra en runda med moppen. Vi träffade Bernte nere vid stranden, så vi satte och därnere och tog en öl på nya restaurangen. Sen kom även hund-Göran och gjorde oss sällskap.


Middag åt vi hemma, blev pannbiff och potatismos. Gott! 


Nu idag fredag, har vi inga direkta planer än. Jag ska ner och träna, sen kommer våra kompisar Peter och Eva-Britt ner på fm, så det blir säkert en lunch ihop med dem.


Familjen Bouvin: Hoppas ni får en trevlig dag i Stockholm, och krama mina barn från mig!!!

Och Almis!


Trevlig helg!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards